A Liszt Ferenc repülőtérre vezető utat több mint 80 éve, még a második világháború idején adták át. Akkor a kis forgalom miatt modern megoldás volt, azóta azonban csak kisebb átalakításokat végeztek, így megmaradt a kétszer egysávos, betonszalagok közé szorított, életveszélyes út.
A Ferihegyi repülőtérre vezető út, ahogy egy szakaszát ma is nevezik, 1939 és 1943 között készült, miközben az 1939-től épített repülőtér csak 1950-ben lett közforgalmi, köszönhetően az időközben lezajlott világháborúnak. Magát az akkori repülőteret a ’80-as évekre kinőtte a forgalom, így akkor megépült a Ferihegy 2-es repülőtér jóval kijjebb: ma ennek a bővített változata maga a repülőtér, az eredeti, 1-es terminálnak nevezett épületet pedig bezárták.

Nagyjából ezzel egyidejűleg kellett volna a repülőtérre vezető utat is bővíteni, de csak részleges munkákra került sor: az Üllői út és Határ út kereszteződésénél épült egy ugyancsak kétszer egysávos felüljáró, a leghosszabb, 280 méteres híd helyett is új épült, de ugyancsak kétsávos maradt, és ugyanez történt a három aluljáró esetében: kettő helyett kétszer egysávos hidak épültek, a harmadik megmaradt aluljáróként. A régitől a mai repülőtérhez vezető út már viszonylag korszerű lett, de már az is 40 éves: 2-szer 2 sávból áll, illetve rövid szakaszon az M4-es autóúton halad.

A kétszer egysávos, betonfalak közé szorított út ma már rendkívül balesetveszélyes, hiszen ha valaki áttér a másik sávba, akár előzés, akár figyelmetlenség okán, a frontális ütközés szinte elkerülhetetlen. Az ilyen szituációk gyakran okoznak halálos baleseteket, ráadásul, kisebb balesetek esetén is megbénul a forgalom.
Az elmúlt években sokszor felvetődött, hogy változtatni kellene, de a kormány jelezte, hogy addig nem tesz semmit, amíg az állam vissza nem szerezte a magánkézbe adott repülőteret. Erre tavaly sor került, és rögtön meg is kezdték a tervezést, de a jelenlegi állás szerint csak 2026-ban indulnak a munkálatok, és csak 2030-ra készül el az új, kibővített út.
A tervek szerint marad a Kőbánya-Kispest vasútállomástól a régi repülőtérig tartó zárt, szintbeli kereszteződések nélküli útpálya középen, de az kétszer kétsávos lesz, a hidakkal együtt. Mindkét oldalon megmarad a külön út a helyi forgalom számára, ehhez azonban a terület szélesítésére is szükség van, ami házak bontásával jár: vélhetően ezért is szokatlanul hosszú az építési idő.
A Belvárosból a repülőtérig akár 20-25 perc alatt el lehet majd jutni, ha az Üllői úton nincs erős forgalom. Ez néha most is sikerül, de inkább csak éjjel, amikor minimális a forgalom. Csúcsidőben gyakran áll a kétszer egysávos szakasz, így nehéz tervezni a kijutási időt.
Fellegi Tamás Péter